معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

طرح

تمام بخش های ساراگادا فامییلیا ، همانگونه که خواسته و آرزوی گائودی بود ،لبریز از سمبل های مسحیت است .” آخرین شاهکار از جایگاه مقدس عالم مسحیت ” . برجسته ترین جنبه این اثر نمای دوکی مانند برج است.
در مجموع این بنا دارای ۱۸ برج بلند است که هر کدام از آن ها به ترتیب بلندی آن بیانگر و نماینده دوازده یار حضرت مسیح، چهار کاتب انجیل و مریم مقدس است و بلندترین آن از آن حضرت مسیح (ع) می باشد.( در گزارش عملکردی که از این اثر در سال ۲۰۰۵ در وبسایت رسمی آن منتشر شد، طرحی که با امضای “گائودی” اخیرا به دست آمده است اشاره دارد که برج متعلق به مریم مقدس می بایست کوتاه تر از کاتبین انجیل باشد. این گزارش نیز بیان می دارد که ادامه کار به جهت نزدیکی هر چه بیشتر آن به این خواسته ،دنبال می شود. همین منبع هم چنین توضیح می دهد که سمبل های مسیحت از طریق انجیل قابل درک و شناخت شده اند.

 

 

 

Sagrada Familia

 

نماها ی سر در بنا

 

کلیسا دارای سه سر در بزرگ خواهد بود: سر در ولادت مسیح (ع) در شرق، سر در عظمت و شکوه در جنوب( هنوز در حال تکمیل است) و سردر عشق و ایمان به حضرت در غرب.سر در ولادت قبل از توقف کار در سال ۱۹۳۵ ساخته شد و در بر دارنده ایده اصلی “گائودی” است . سردر عشق و ایمان سرشار از کم لطفی است. این سر در مشخصه هایی از باریکی بسیار و نازیبایی را یدک می کشد. این بخش بحث بر انگیز کاری از “جزف ماریا سابیراچ “می باشد.

 

داخل بنا

 

نقشه کلیسا متاثر از “لاتین کراس”(سمبل صلیب) است و داری پنج راهرو میباشد. گنبد سالن اصلی به ۴۵ متر می رسد درحالیکه گنبد سالن کنار آن ۳۰ متر است.سالن جانبی سه راهرو دارد. ستون های آن در یک فضا و چهارچوب ۷٫۵ متری بنا شده است . البته ستون محراب در بنای “دل ویلار” قرار گرفته است و در فضای مورد اشاره واقع نشده است. سالن میانی (سالن عبوری) دارای چهار ستون مرکزی ساخته شده از سنگ آذرین و به شکل هذلولی است که خود توسط ۱۲ بنای هذلولی دیگر که دو حلقه را شکل می دهند محاصره شده است . این بخش هم چنان در دست ساخت است.گنبد سالن اصلی حدود ۶۰ متر و محراب کلیسا که دارای گنبدی به شکل هندسی هذلولی است معادل ۷۵ متر است. گائودی در نظر داشت تا باز دید کنندگان هنگام ورود بتوانند طاق گنبد سالن اصلی و سالن میانی و محراب را ببینند. ستون های داخلی این بنا طرح بی نظیری از گائودی می باشد

 

 

 
.

 

سمبل های (به کار رفته در بنا)

 

در دکوراسیون این بنا زمینه هایی که حاوی دعاها و نیایش ها می باشد به کار رفته است. به طور مثال برج ها با کلماتی مانند “Hosanna” ،” Excelsis” و ” Sanctus ” تزیین شده اند. درهای بزرگ و باشکوه سر در “عشق و ایمان” مزین به کلماتی از انجیل در زبان های متفاوتی است و سر در ” عظمت و شکوه” با کلماتی از “اپوستلز کرید” ( یکی از منابع دین مسیحیت) جلوه یافته است.محل و جایگاه مقدس کلیسا با مفاهیم متنوعی از جمله تقدس، پرهیزگاری، معاصی ، و مفاهیمی غیر دینی از جمله مناطقی از کره خاکی همراه شده است.

 

این بنا در سال ۲۰۲۶، صدمین ساگرد فوت ” گائودی”، پایان خواهد یافت که البته این تاریخ از برخی جهات می تواند مورد بحث باشد و به تعویق بیفتد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.